НАМОЗИ ТАРОВЕҲ

Шахсоне, ки рӯзона кору фаолиятҳо доранд ва барояшон имкони шаб то субҳ намоз хондан ва шабзиндадорӣ дар шабҳои рамазонӣ нест, кофӣ аст, ки намози хуфтанро бо имом гузоранд ва пас аз он намози таровеҳро бо имом бихонанд. Баробари имом аз намоз фориғ шудан барояшон савоби ибодат ё шабзиндадории комили он шаб навишта мешавад.

Абуҳурайра (раз) аз Расули акрам(саллаллоҳу алайҳи васаллам) ривоят мекунанд, ки Расули Аллоҳ (саллаллоҳу алайҳи васаллам)  дар шабзиндадории шабҳои рамазон рағбати беандоза доштанд, вале (асҳобашонро) амр намекарданд, то барояшон мушаққат нашавад (ё мабодо барояшон фарз нагардад).

 

Аммо чунин мефармуданд: Шахсе зинда дорад рамазонро аз рӯйи имон(яъне эътиқод дошта бошад ба фарз будани рӯзадорӣ, намоз хондан, қироъати Қуръон намудан, дуъо кардан ва дигар амалҳо дар ин моҳ) ва эҳтисоб (яъне талаби савоб доштан аз Аллоҳ ё холис намудани ният, ки дар он ҳеҷ шакке надошта бошад), бахшида мешавад он гуноҳоне, ки аз ӯ сар зада буд. (манзур аз гуноҳони сағира аст, барои маҳви гуноҳони кабира тавбаи насӯҳ ва боз нагаштану пушаймон будан аз он гуноҳон лозим аст)”.  Ҳадиси саҳеҳ, Имом Бухорӣ

 

Албатта, дар мавриди ин ҳадис муҳаддисин маъонии зиёде баён намудаанд. Манзури мо танҳо “зиндадории рамазон” мебошад. Муҳаддисин дар тафсири ин мақтаъ мурод аз зиндадории рамазонро шабзиндадорӣ дар шабҳои рамазон гуфтаанд. Баъзе дар шаби қадр гуфтаанд, аммо бархи дигар дар умум шабҳои ин моҳро гуфтаанд. Албатта, шаби қадр дар яке аз шабҳои ин моҳ аст ва барои дарёфти он шаб ҳама шабҳои ин моҳро ҷустуҷӯ бояд кард.

 

Мо ҳадиси дигаре дорем, ки мазмунаш чунин аст. ”Агар мард (ё зан) ҳангоме, ки намоз гузорад бо имом, то ин ки ба охир расонад (намозашро бо имом) навишта мешавад барояш қиёми лайл (шабзиндадории комил). Ривояти Имом Аҳмад ва дигарон

 

Ин ҳадиси охир мужда ё хушхабари  Расули акрам (саллаллоҳу алайҳи васаллам) ба Асҳоби киром(раз) ҳангоме буд, ки Асҳоб(раз) аз Ӯ (саллаллоҳу алайҳи васаллам)  хостанд, то бо онҳо намоз гузорад ва шабро бо намоз сипарӣ намоянд. Дар посух ва исрори онҳо ин хушхабарро барояшон паёмбари гиромӣ салаллоҳу алайҳи васаллам доданд, ки ба мо умматонаш ҳам далолат мекунад. Пас, шахсоне, ки  рӯзона кору фаолиятҳо доранд ва барояшон имкони шаб то субҳ намоз хондан ва шабзиндадорӣ дар шабҳои рамазонӣ нест, кофӣ аст, ки намози хуфтанро бо имом гузоранд ва пас аз он намози таровеҳро бо имом бихонанд. Баробари имом аз намоз фориғ шудан барояшон савоби ибодат ё шабзиндадории комили он шаб навишта мешавад. Пас, ҳадди ақал аз ин фазилати бузург худро маҳрум накунед. Намози хуфтанро бо таровеҳ бо имом гузоред ва ин фазлро соҳиб гардед.

 

Муҳаммадиқболи Садриддин

 

Total
0
Shares
Related Posts
Идома

“Домоди Муроди телех марзи Исфараро ноором дорад”

Беҳрӯз соҳибкорон ва тоҷирони Исфара ва вилоятро бо талаби пораҳои калон ба дод овардааст. Беҳрӯз бо тавсияи Маҳмадзоири домоди Президент ба ин вазифа таъин карда шудааст. Тамоми борҳои дуздии домоду духтарҳои президент аз ҳамин сарҳад мегузаранд.
Идома

Раҳмоналӣ.A заминҳоро фурӯхту “кидат” кард

Гӯё, ки модарони исфарагӣ фақат писару духтари террорист таваллуд мекарда бошанд. Мо- мардуми Исфара тӯли ин 29 соли истиқлолият инхел милисаҳои бераҳмро бисёр дидем монанди Насимов Каромат..Тошов Ғулом. Айни замон дар ВКД кор карда истодааст бо рутбаи полковник.
Идома

Раҳмонов ба узбекҳо пул намедиҳад

Чи хеле ки гуфтам дар шаҳри Конибодом дар даврони Истиқлолият ягон навигарӣ нашудааст. Ҳоло агар вазъиятро ҳикоят кунам, шояд боваратон намеояд.
Идома

Лимити барқ дар тобистон бало аст ва ё наҳсиву корношоямии Раҳмонов?

Ҷорӣ кардани лимити барқ дар тобистон,ки барои аввалин бор дар Тоҷикистон иттифоқ меафтад, баробари рехтани оби хунук ба сари мардуми бе ин ҳам дар як ҳолати вазнини иҷтимоиву иқтисодӣ қароргирифтаи тоҷик аст. Дар урфият мегӯянд, ки балои аз осмон омадаро замин мебардорад